شرکت ادوبی Adobe پایان فلش پلیر را اعلام نمود و پیشنهاد کرد کاربران هر چه زودتر این افزونه را از سی
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت ادوبی Adobe در سال ۲۰۱۷ اعلام نمود که قصد دارد حمایت و به روز رسانی افزونه مرورگر فلش را در پایان سال ۲۰۲۰ متوقف کند.  این بدان معناست که در حال حاضر که در سال ۲۰۲۱ هستیم حمایت و به روزرسانی برای این نرم‌افزار تمام شده و این شرکت در روز ۱۲ ژانویه  شروع به بلاک کردن محتوای قابل اجرا در فلش پلیر می کند.

لازم به ذکر است توقف و حذف فلش برای بسیاری ار کاربران مشکلات زیادی را برای سیستم آنها ایجاد نخواهد کرد زیرا بسیاری از مرورگرهای محبوب امروزی دیگر از این فرمت برای اجرای فایل های مدیا و ویدیویی استفاده نمی کنند. همین طور کاربران آیفون و آیپد نیز در اثر این تغییر مشکلی را تجربه نخواهد کرد زیرا که iOS و iPadOS از همان ابتدا آن را حمایت نمی کرد.

 مدیر عامل و موسس سابق اپل استیو جابز در سال ۲۰۱۰ در طی یک نامه گشاده نظر خود را در مورد فلش اعلام نمود و این نرم‌افزار را به خاطر پایین بودن مسایل امنیتی و همین طور ناسازگاری با سایت های مختلف و مصرف بالای انرژی باتری در روی وسیله های موبایل مورد انتقاد قرار داد.

 او همین طور گفت که نرم افزار ادوبی فلش در حد دردناکی برای سازگاری با پلتفرم های استفاده شده در محصولات اپل آهسته می باشد. در گذشته فلش پلیر از مسایل امنیتی رنج می‌برد و باعث شده بود که کاربران PC و مک در معرض ویروس ها و مالویرهای مختلف و همین طور سایر خطرات امنیتی قرار گیرند. تجربه این خطرات امنیتی باعث شده بود که فروشندگان بزرگ نرم افزاری مانند مایکروسافت و اپل را برای رفع مشکل امنیتی حاصل از این نرم‌افزار به زحمت زیادی بیاندازد.

از آنجایی که فلش پلیر دیگر به روز رسانی نخواهد شد شرکت ادوبی توصیه می کند که تمام کاربران بی درنگ این نرم افزار را برای حفظ مسائل امنیتی سیستم خود حذف نمایند.





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: